Inmiddels zijn er voldoende aanmeldingen om de organisatie van de processie te laten doorgaan. Alle vrijwilligers worden verder geïnformeerd.

De processie zal plaatsvinden op zondag 18juni 2023, bij goed weer.

Tot 2020 is jaarlijks in Asselt een processie gehouden. Een processie die veel aandacht heeft gekregen vanuit wijde omstreken. Tijdens corona heeft dit helaas niet kunnen plaatsvinden.

In de periode tot 2020 is onder gepassioneerde leiding van Pastoor Willems en het kerkbestuur de processie voorbereid en uitgevoerd.

Wellicht is bij U bekend dat de parochies van Asselt, Boukoul en Swalmen qua bestuur zijn opgegaan in het parochiecluster Asselt-Boukoul-Swalmen, met een nieuw bestuur, bestaande uit voormalig bestuursleden van de 3 parochies.

Als cluster willen we graag de processie weer een nieuw leven inblazen, vanuit de gedachte dat we nu één cluster zijn bestaande uit 3 parochies, dus 1 processie voor en door de 3 dorpen. De processie zal worden gelopen in Asselt volgens de gebruikelijke route, aansluitend op de H. Mis van 10u. In de samenstelling van de processie zullen de 3 parochies tot uitdrukking worden gebracht.

Vrijwilligers zijn nog altijd welkom, onderstaand de rollen waarvoor we mensen kunnen gebruiken.

U kunt zich aanmelden door een email te sturen naar: processie@cluster-abs.nl